שכונות בתל מונד

השכונות הוותיקות הן אלי כהן, שפרינצק, וולפסון, וחלק מרחוב הדקל – שהוקמו מעט אחרי קום המדינה. עם השנים תל מונד הלכה והתפתחה. בשנים האחרונות הולכים ומוקמים פרויקטים חדשים כגון תל מונד החדשה, נוף המושבה, תל מונד קוטג'ים חדשים ויד שנייה IN-HOUSE, ועוד – זאת לצד תנופת פיתוח עירוני בתל מונד הכולל בניית ככרות, גנים ופינות נוי, תשתיות חדשות, ועוד.

ראוי לציין כי כל העת נעשים מאמצים לשמר את אופיה הכפרי של תל מונד. זה מתבטא בין היתר בתכנון קפדני של התשתיות, השירותים הציבוריים, והתאמה שלהם לקצב הגידול באוכלוסיה. גם בכל הנוגע לאיכות החיים ולאיכות הסביבה, תל מונד מובילה בנושאים הללו.

קצב הצמיחה בתל מונד מוערך בכ-2.9% בשנה. רוב הבנייה כיום במועצה המקומית היא של קוטג'ים, לצד פרויקטים חדשים בתל מונד המיועדים לזוגות צעירים בעיקר, כשלצידם ניתן למצוא גם פרויקטים יוקרתיים למשפחות המחפשות את בית חלומותיהן.

שמות השכונות נסובים סביב נושא: לדוגמא: שכונת הפרחים (הדפנה, הסייפן וכו'), שכונת הציפורים (הדוכיפת, האנפה וכו'), שכונת הנחלים (פולג, דן וכו'), שכונות ההרים והעצים הוותיקות: (החרמון, מצדה וכו'), שכונת אבני חן (אודם, טופז, יהלום וכו'), שכונת הרגשות (אחווה, ידידות וכו').

שכונות בתל מונד ומידע כללי

תל מונד היא מועצה מקומית במחוז המרכז.
נכון לשנת 2016, מתגוררים בתל מונד למעלה מ-12,000 תושבים.
אוכלוסיית המקום נחשבת צעירה (30-40% מתושביה מתחת לגיל 20).
לפי קצב הבנייה הנוכחי, הצפי הוא להכפלה בכמות התושבים תוך שנים ספורות.

מעט היסטוריה

בתחילת דרכה תל-מונד נחשבה לחלק ממועצה אזורית הדר השרון, ובשנת 1954 הוכרזה כמועצה מקומית.

תל מונד מהווה את מרכזו של גוש תל מונד. היא גובלת בישובים חקלאיים כגון עין ורד, חרות וכפר הס ונמצאת בקרבת כביש 4, וכביש 553. שטח המועצה המקומית תל מונד: 8.000 דונם. מתוכם 50% אדמה חקלאית ו- 50% שטח שנועד לבנייה.

הרחוב הראשון שנוצר בתל מונד הוא רחוב הדקל, רחובה הראשי. תושבים מישובים חקלאיים סמוכים פוקדים את תל מונד באופן תדיר בזכות מבני המסחר והשירותים הרבים הקיימים בה.

בתי ספר בישוב תל מונד

המועצה המקומית מקדמת חזון של "תל מונד מקום של חינוך". תפיסה זו מיושמת בשטח על מנת שתל-מונד תהווה מוקד אזורי מרכזי עבור חינוך, תרבות, חברה וקהילה.

לטובת תושבי האזור קיימת מערכת חינוך איכותית המורכבת מ-4 בתי ספר יסודיים (כולל בי"ס ממלכתי דתי), 17 גני ילדים ומעונות, חטיבת ביניים ובית ספר תיכון.

ניתן לומר כי בשנים האחרונות, הפרויקט הגדול בתחום החינוך בתל מונד הוא קרית החינוך על שם יצחק רבין. פרויקט זה הכולל מגוון מוסדות חינוכיים : 2 בי"ס יסודיים, תיכון וחטיבה, וכמו כן מספר גני ילדים.

על פי פרסומי משרד החינוך לזכאות לבגרות (2016-2017): תל מונד נמצאת בעשירייה הראשונה מכלל התיכונים בארץ (92.1% אחוז זכאים לבגרות). כל הכבוד למועצה, למערכת החינוך וכמובן לתלמידים על ההצלחה. בהחלט מדובר בסיבה לגאווה לתושבי תל מונד והסביבה.